W dzisiejszej epoce cyfrowej komunikacja z innymi i współpraca nad projektami jest łatwiejsza niż kiedykolwiek. Jednak pomimo łatwości komunikacji zdalnej, wiele miejsc pracy nadal ma problemy z tworzeniem produktywnych i współpracujących zespołów. Prawdę mówiąc, jednym z najczęstszych problemów w każdym biurze jest to, że pracownicy mają tendencję do trzymania się na uboczu lub pozostawania w swoich strefach komfortu. Niełatwo nawiązują kontakt i nie potrafią współpracować w zespole. To nie tylko sprawia, że współpraca staje się trudniejsza, ale również ogranicza rozwój pracowników, ponieważ nigdy nie wychodzą oni poza swoje strefy komfortu.
Organizuj regularnie zaplanowane spotkania
Poza polityką otwartych drzwi, ważne jest również organizowanie regularnych spotkań, na których pracownicy mogą spotykać się i dyskutować na istotne tematy. Idealnie byłoby organizować spotkania raz w tygodniu, na których pracownicy mogliby omawiać swoją pracę, kierunek rozwoju firmy i wszelkie inne istotne tematy.
- Dzięki stałemu harmonogramowi spotkań, zespół ma regularne przypomnienie, aby spotykać się i omawiać istotne tematy. Pomaga to w tworzeniu kultury współpracy, w której pracownicy mogą otwarcie rozmawiać o swojej pracy i wszelkich problemach, jakie mogą mieć.
- Regularne spotkania pozwalają również Tobie, jako liderowi miejsca pracy, sprawdzić, jak Twoi pracownicy radzą sobie z pracą. To z kolei pozwala Ci zaoferować wszelką pomoc lub wskazówki, które uważasz za konieczne.
Jeśli chodzi o poprawę umiejętności nawiązywania relacji w miejscu pracy, ważne jest, aby pamiętać, że wymaga to czasu. Budowanie kultury otwartości i współpracy wymaga pracy i wysiłku, a jest mało prawdopodobne, że Twoi pracownicy zmienią się z dnia na dzień. Mając to na uwadze, pamiętaj, aby rozliczać siebie i swój zespół z wprowadzania ulepszeń.
Zachęcaj do współpracy i komunikacji
Kiedy zauważysz, że niektórzy pracownicy mają tendencję do zamykania się w sobie bardziej niż inni, możesz zachęcić ich do wyjścia ze swoich stref komfortu i zaangażowania się w bardziej otwartą komunikację z kolegami. Jednym ze sposobów na to jest obserwowanie, jak pracownicy wchodzą w interakcje podczas spotkań. Jeśli zauważysz, że niektóre osoby nie mówią nic podczas spotkań, możesz zaprosić je do przyjścia na następne spotkanie i podzielenia się swoimi przemyśleniami. Dając pracownikom możliwość udziału w dyskusjach i wyrażania swoich myśli, pokazujesz im, że ich opinie są cenne. To zachęca ich do większej otwartości i chęci dzielenia się swoimi przemyśleniami i pomysłami z innymi. Podobnie, gdy zaprosisz pracowników do zabrania głosu podczas spotkań, inni zobaczą, że cenisz ich myśli i opinie. W rezultacie, prawdopodobnie poczują się bardziej komfortowo wyrażając swoje zdanie.
- Admin